پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251240
به دنبال کشت برنج در استان هاي بي آب نيستيم/ برنج فقط در دو استان گيلان و مازندران
تاریخ انتشار : 1400/11/19 10:37:11
نمایش : 1095
رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي گفت: ازجمله استراتژي هاي وزارت جهاد کشاورزي براي مقابله با خشکسالي توقف کشت هاي آب بر است از همين رو به دنبال جلوگيري از کشت برنج در استان هايي جز گيلان و مازندران هستيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ کامبيز عباسي رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي امشب در آيين افتتاح چهارمين نمايشگاه تخصصي رويدادکشاورزي در چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: خشکسالي يک مشکل عمومي در ايران و کشورهايي است که در مدار ايران قرار دارند. 
 
وي با اشاره به اينکه ايران يک کشور خشک است که سه برابر کشورهاي ديگر تبخير و يک سوم آن ها بارندگي دارد، افزود: اکنون که گرفتار خشکسالي هستيم قطعا با روش هاي توليد امروزي نمي توانيم عمل کنيم و بايد شيوه کشت براي بهره وري بيشتر از منابع آب را تغيير دهيم. 
 
رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي ادامه داد: ازجمله استراتژي هاي وزارت جهاد کشاورزي براي مقابله با خشکسالي توقف کشت هاي آب بر است از همين رو به دنبال جلوگيري از کشت برنج در استان هايي جز گيلان و مازندران هستيم. 
 
عباسي عنوان کرد: توسعه کشت گلخانه اي به عنوان يک راهکار براي مقابله با خشکسالي در دستورکار وزارت جهاد کشاورزي قرار دارد و تسهيلات مناسب براي اين مهم پيش بيني شده است، همچنين بايد کشت بهاره را به پاييزه منتقل کنيم تا در مصرف آب صرفه جويي شود. 
 
وي خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختياري ۱٠٠ ميليارد تومان تنها براي تجهيز مکانيزاسيون کشاورزي تخصيص داده شده است که ۷۶ ميليارد تومان آن تسهيلات و مابقي آورده شخصي است. 
 
رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي وزارت جهاد کشاورزي اضافه کرد: در زمينه نهاده هاي دامي قرارگاه هاي مختلف در وزارت جهاد کشاورزي تشکيل شده است، حذف ارز ۴۲٠٠ توماني مطرح است اما هنوز تصميمي براي آن گرفته نشده است. 
 
عباسي با بيان اينکه ضريب عدم برخورداري استان ها در زمينه مکانيزاسيون را مد نظر قرار مي دهيم و به دنبال کم کردن فاصله اقليم با توليد هستيم تا اگر اقليم تغيير کرد توليد آسيب نبيند، بيان کرد: ۹۵ درصد ماشين هاي کشاورزي در داخل کشور توليد مي شود و امسال ۶ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در حوزه مکانيزاسيون صورت گرفت. 
 
وي تاکيد کرد: ۵۲۳ شرکت فعال در بخش کشاورزي در حال کار هستند و ۳۱٠ شرکت در حال توليد لوازم و تجهيزات آبياري هستند، در حال حاضر گندم توليدي در کشور با ماشين ايراني کشت و برداشت مي شود، تنها بخش کوچکي از نياز داخل وارد مي شود که بنا داريم از طريق پارک هاي علم و فناوري اين کمبودها را نيز برطرف کنيم. 
 
انتهاي پيام/۱٠۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html